Huwelijk

Mijn toenmalige vriendin en ik trouwden in 1974. Twintig jaar later liet ze me weten dat dat ze het fijn zou vinden om regelmatig met mij te gaan fietsen. Ze pedaleerde een poosje op een hybride en schakelde toen over op een renfiets. Een parcours tot 80 kilometer kan ze makkelijk aan. Van een gezonde dosis hellingen ligt ze niet wakker. In Zuid-Limburg heeft ze alle bekende en onbekende heuvels gehad: van Slingerberg tot Eyserbos, van Sibbergrubbe tot Camerig. We wijken geregeld uit naar de Voerstreek en het Land van Herve. Het fietsen met mijn vrouw bevalt me uitstekend. Ik dien me uiteraard aan te passen, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd:

Geen neiging meer tot bloemen plukken,
geen heuvel meer te hoog.
Ze klimt en daalt op het ritme
van dit landschap
en geeft ook de wind
iets teders mee.