Tactiek

Het weer wordt zomers, de Dolomieten wachten ongeduldig, de jongens krijgen er steeds meer zin in, we maken voorzichtig gezamenlijke tochten. Als je achter Paul en Albin fietst voel je dat ze bergop niet voor elkaar willen onder doen. Ik heb me voorgenomen me niet te mengen in hun strijd. Paul heeft tot nog toe de beste papieren. Op het eerste gedeelte van de Camerig fietste hij gisteren zomaar weg van Albin, die verderop in het bos tevergeefs probeerde de kloof te dichten. Paul zijn dag kon niet meer stuk.
Op Vroelen gebruikte Albin, die de route mocht uitstippelen, een andere tactiek. Enkele lengten achter ons rijdend gilde hij een paar honderd meter voor de top 'linksaf'. Paul en ik sloegen netjes linksaf terwijl Albin gewoon rechtdoor fietste, roepend dat hij zich had vergist. Ik bespaar jullie het commenaar van Paul.


Paul (voorop) en Albin