Weekendje Land van Herve

Als je dezer dagen vanuit Maastricht richting Land van Herve fietst, kom je bijna dagelijks in een toertocht terecht. Eergisteren, op Hemelvaart, liet ik me meevoeren door de korte versie van de Klimclassic. Een tocht die geen 110 maar 125 km lang bleek te zijn. Veel klimwerk in een mooi gebied. Met opvallend veel jonge dames die me voorbij kwamen gesneld.
Vandaag reed ik in Blegny het parcours op van de Frans Schoubben Memorial. Ik hoefde alleen maar de pijlen te volgen. En te trappen natuurlijk. Richting la Redoute en les Forges. En al die andere beklimmingen. In tegenstelling tot eergisteren zag ik geen dames. Ook de heren op leeftijd waren slecht vertegenwoordigd. De jonge(re) gasten zagen er allemaal Italiaans gesoigneerd uit. Genieten van het landschap deden ze niet, het leek wel koers. Hoewel ze het rustig aan mochten doen, waren mijn benen blij dat ze na 130 km weer thuis waren.
Omdat mijn dierbare echtgenote op zusjesweekend is, zou ik morgen de lus door Herve en Voer van de Grenslandklassieker kunnen fietsen. Of mijn lijf daar zin in heeft...

Op les Forges, standbeeld van Stan Ockers