Wandelen

Vanop het terras van het tegen een rotshelling gelegen vakantiehuis kijk ik uit op Positano en de Middellandse Zee. Het 'stadje met de duizend trappen' ligt aan de prachtige Amalfikust. Ik ben in gezelschap van mijn eega, mijn zonen en hun vriendinnen. Voor één keer hebben we geen fietsen meegenomen of gehuurd. Ik heb zelfs wandelschoenen gekocht. Eergisteren waagden we ons aan het 'Sentiero degli Dei'.  Het 12 km lange 'Godenpad' kronkelt door een rotsachtig landschap van Bomerano naar Nocelle. 'Tussen zee en hemel', omgeven door geuren en kleuren van weelderig groeiende bloemen en kruiden, klauterden we van het ene adembenemende uitzicht naar het andere. Vijf uur zweten & genieten. Vandaag combineerden we op Capri drie wandelroutes die eveneens met veel lof worden aangeprezen. Terecht, zo bewijzen onze foto's! En dan de vraag: had ik niet liever op de fiets gezeten op die bergachtige, vaak smalle maar schitterende kustweg tussen Sorrento en Amalfi? Nee, niet echt, hoewel, het heeft wel wat: al die elkaar soms moeizaam kruisende scooters, auto's en bussen. Het zou een tocht geworden zijn van 80 km fijnstof & getoeter.

De kustweg!