De familie Sijen

Binnenkort ga ik op een andere locatie binnen de stichting werken. Na 26 jaar komt er een einde aan mijn Molenhof-periode. Ongetwijfeld zal ik een en ander gaan missen. De wandelgangengesprekjes met Winnie bijvoorbeeld. Zij hield me jaren lang op de hoogte, niet alleen van de nieuwtjes maar ook van de achtergronden van het wielerleven in de regio.
Haar zoon Danny fietste als neo en elite bij ondermeer Agu, Go Pass en Fuji; haar echtgenoot Jos rijdt als oud amateur en ondanks zijn leeftijd nog altijd de stenen uit de straat bij de groep Walstock, en last but not least, haar schoonvader was Huub Sijen. Die startte drie keer in Tour de France, in 1938 werd hij Nederlands kampioen bij de onafhankelijken.
Ik heb Winnie geregeld van haar werk gehouden met vragen over haar mannen: hoe is het Jos in de Marmotte vergaan, heeft Danny het contract al getekend, met welke versnelling fietsen die gasten de Cauberg op, wat gebruiken ze tegen de zadelpijn? Meer dan eens werd ik door een quasi boze chef gesommeerd haar personeel met rust te laten.



De Nederlandse Tourploeg van 1939, uiterst links Huub Sijen