Reclame

Vanmorgen het Rondje Voerstreek vanuit Maastricht gefietst met Ivo. In onze kinderjaren waren we buurjongens, we zaten in dezelfde klas op de lagere school. Onze jaarlijkse tocht begint een traditie te worden. Een uitermate gezellige traditie.
We praten elkaar bij over het thuisfront en de familie en ik word op de hoogte gebracht van de nieuwtjes in onze geboortestreek, waar Ivo is blijven wonen. Uiteraard komt ook het fietsen ter sprake. Veel hoef ik daar zelf niet over te vertellen want Ivo is een trouwe bezoeker van Fietsvarianten. Het gebeurt me wel vaker. Wil ik heel enthousiast een verhaal beginnen over een tocht of een vakantie, zie ik de ander kijken met een blik van ‘sorry, maar ik weet het al, ik heb het gelezen’.
Ivo fietste in een outfit van de bank waar hij al jaren een rekening heeft. Dexia voorziet hem geregeld van nieuwe fietskledij. Voor zomer en winter, en geheel gratis, omdat hij zo’n goeie klant is. Uw geld beheren via Dexia maakt uw leven makkelijker. Dat van Ivo in ieder geval. ‘Maak maar een foto,’ zei hij, ‘dan stuur ik ‘m door naar de baas van het kantoor waar ik kom, kan hij zien dat ik reclame maak voor de zaak.’
Reclame maken doet Ivo ook voor zijn fietsenmaker, Jean-Marie Schraepen uit Bokrijk. Hij kan er gewoon binnenlopen, er is altijd tijd voor een praatje, iedere klacht wordt serieus genomen, geen vraag is ooit te veel, je hoeft er geen schrik te hebben dat je door je onkunde of onwetendheid in ’t zak wordt gezet. Kan die Jean-Marie geen filiaal beginnen in Maastricht?



(Klik op de foto voor een groter formaat)