Onverhoopt

In september ga ik een weekend fietsen in de Vogezen, niet alleen mijn zonen gaan mee, ook drie van hun vrienden (Roel, René en Henri). Ons eerste herenfietsweekend dateert van 2003, het laatste van 2017. Ik zag de heren evolueren van begin-twintigers naar begin-veertigers, van jonge snaken met de wereld aan hun voeten naar voorbeeldig(e) gesettelde mannen van middelbare leeftijd, al dan niet met kinderen. Het leven & de dood gingen inmiddels aan geen van allen voorbij. Ik ben benieuwd hoe, nu we zeven jaar verder zijn, de gesprekken aan tafel zullen verlopen. Zelf ben ik ondertussen een ouwe man op een koersfiets geworden:

Ouderdom komt
met gebreken 

die ik al fietsend
het liefst negeer,

dat het verstand
in mijn geval 
niet met de jaren 
komt

betreurt mijn lijf
soms zeer


2017, met de heren Rondom Diekirch