Gesprekken onderweg

Vanaf mijn vijftigste (2001) vroeg ik om de vijf jaar een sportkeuring (met inspanningstest) aan bij een sportarts. In 2016 werd daarbij een vernauwing in een kransslagader vastgesteld, wat leidde tot een bypass-operatie. In 2019 moest ik in het kader van een andere operatie weer zo'n test doen. Omdat we weer vijf jaar verder zijn kon ik bij de poli hart & vaten terecht om de toegangswegen naar mijn hart te laten controleren. En alles is in orde volgens de cardioloog. Gelukkig maar. Gisteren zat ik weer op de fiets en onderweg, halverwege de Hoesberg, kwam ik een oude bekende tegen die me iets duidelijk probeerde te maken. Lees maar:

WEER OP WEG

Aldus de inspanningstest:

geen zuurstofremmende
vernauwingen of blokkades
in de aders naar mijn
hart,

ik mag dus 
lang & diep
in het rood

maar daar heb je 
de Here Jezus weer
(halverwege die helling
levensgroot aan het kruis)

en Hij schudt Zijn hoofd
alsof Hij zeggen wil:

doe toch niet 
zo idioot