- in de bundeltjes Dromen van de col d'Aspin, Godsheide, Een bidon met Zen, Lekker afzien zuivert het gemoed en Een ouwe man op een koersfiets
- in de verzamelbundel Een wielertoerist met altijd tegenwind, waarin o.a. alle voornoemde bundeltjes zijn opgenomen.
- in bloemlezingen als De 100 mooiste wielergedichten en Winnaars!,
- in tijdschriften als De Muur, Soigneur, Fietssport, W.I.L Wielrennen in Limburg, De Schaal van Digther, Meander,
- in uitgaven als Over de heuvels en Van Dale's Wielersportwoordenboek.
Ze werden overgenomen door websites als De kale berg en Het is koers.
Ze waren/zijn te lezen op affiches en wereldwijd op facebook,
werden verwerkt in krijtgrafitti op straat,
zijn terug te vinden in een 'wachthuisje' en als virtueel dichtersbankje.
werden verwerkt in krijtgrafitti op straat,
zijn terug te vinden in een 'wachthuisje' en als virtueel dichtersbankje.
Ze waren te horen op NOS Radio Tour de France, Dichtend de berg op (Maastricht TV), Talkshow M (KRO / NCRV)
Eentje werd gebruikt als motto voor het boek De kunst van het sprinten,
een ander als titel voor een boek over Jan Nolten
en nog een ander siert een vergaderruimte in het Shimano Experience Center in Valkenburg.
Ze werden besproken door bladen als Poëziekrant, Grinta, WielerRevue, FietsActief, Fiets
Ze zijn te lezen en te horen via de website en het youtube-kanaal van Fietsen is leuk.
Miel Vanstreels beheert de blog 'De wielergedichten',
hij organiseerde de Giro di poesia
en las voor in o.m. Het Veerhuis (Oud Gastel), Niet Direct (Leudal), Het wielermuseum (Roeselare), Centrum voor de Ronde van Vlaanderen (Oudenaarde), LUX VCK Wielerklassiekers (Nijmegen), Aan de Kirk (Sibbe), Glaspaleis Schunck (Heerlen), De Pintelier (Voerendaal)
Hij werd geïnterviewd voor het boek Over de heuvels (dat verscheen t.g.v. het WK Wielrennen 2012 Valkenburg) en door De Limburger (2016).
'Miel Vanstreels heeft van de ironie, waarmee hij op speelse manier en zonder veel schroom zijn eigen limieten op de fiets thematiseert, zijn handelsmerk gemaakt: hij mag gerust beschouwd worden als de ongekroonde koning van dit type van gedichten.'
(Robin Porrez in 'Een poëtische Trofeo Baracchi'.)